Het Barrièremodel van Kerst, de Window of opportunity van Kingdon, de Krachtenveldanalyse, Intervention mapping, Governance. Termen uit de tweede fase M+G, die niet bij elke praktijkopleider heel bekend zullen zijn. Wat moet je hiervan weten? En hoe ga je dat inzetten bij je aios? De Grote drie van fase twee passeren de revue. Vervolgens ga je zelf aan de slag om een beetje te ervaren hoe het is om tweede fase aios te zijn.
Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Deze telt mee als een dag erkende didactische scholing voor praktijkopleiders.
Je krijgt deze dag een overzicht van de drie grote modules van de tweede fase M+G:
Wat is de inhoud, hoe verhouden ze zich tot elkaar? Waarom is het denkkader voor veel aios zo nieuw?
In groepjes ga je zelf aan de slag met een fictief probleem. Je stelt samen een Krachtenveldanalyse op, onderdeel van de module. Je inventariseert het probleem met behulp van Intervention mapping, onderdeel van de module Integraal vernieuwen.
Samen met de andere deelnemers kijk je tenslotte terug op de dag en hoe deze je kan helpen bij het begeleiden van je aios.
Voor praktijkopleiders van een aios tweede fase Maatschappij + Gezondheid.
Ben je opleider in een opleidingsinstelling waar de aios in dienst is van de SBOH (Landelijk Werkgeverschap)? De SBOH financiert in 2021 dan voor jou het congres opleiders M+G op 22 september plus een andere dag didactische scholing. We verzoeken je dan bij factuurgegevens de naam van jouw opleidingsinstelling plus ‘SBOH’ te vermelden. We zorgen er dan voor dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor jouw deelname aan dit onderwijs.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.