030 810 05 00

Of stuur ons een e-mail

Menu

Moodle Carrousel Print

Drie workshops

1. Voorbereidende opdrachten

In het kort

Hoe biedt je voorbereidende opdrachten overzichtelijk aan in Moodle? Welke werkvormen zijn er om voorbereidende opdrachten aan te bieden en welke vorm sluit het beste aan bij het beoogde doel?

Wat je leert

In het eerst van deze workshop komen de volgende onderdelen aanbod:

  • Belang van goede voorbereiding op de bijeenkomst.
  • Blended learning. Welke vormen/soorten zijn er (lezen, doen, inleveren, meenemen etc).
  • Effect op leerresultaten (Leren is zelf actief zijn).
  • Geschikte Moodle activiteiten voor de voorbereidende opdracht.

Daarna ga je zelf aan de slag met het inrichten of verbeteren van voorbereidende opdrachten in jouw module(s) of help je collega’s met het inrichten van hun modules.

Voor wie

Voor gevorderden. Je bent al aardig thuis in Moodle en wil graag de volgende stap zetten. Je hebt modules waarmee je direct mee aan de slag kunt in de workshop.

Docenten

  • Heleen van Deuzen
  • Erik van ’t Holt

2 Directe feedback

In het kort

In Moodle zijn er vele manieren om door middel van interactieve werkvormen deelnemers directe feedback te geven. Wat is het nut/doel van directe feedback? Welke werkvormen zijn er en hoe zet je ze in?

Wat je leert

In het eerste deel leggen we uit wat het effect is van directe feedback op de leerresultaten en laten we je een aantal interactieve werkvormen zien. In het tweede deel ga je zelf aan de slag of help je een collega met het verbeteren/inrichten/blended maken van zijn/haar module(s).

Voor wie

Voor gevorderden. Je bent al aardig thuis in Moodle en wil graag de volgende stap zetten. Je hebt modules waarmee je direct mee aan de slag kunt in de workshop.

Docenten

  • Heleen van Deuzen
  • Erik van ’t Holt

3. Informatie presenteren

In het kort

Je wilt graag dat deelnemers jouw modulehandleiding goed lezen en de opdrachten doen. Toch merk je dat dit niet altijd gebeurt en vind je het er soms ook wel wat saai uitzien. Hoe bied je de teksten, filmpjes, audio en artikelen in de e-learning zo aan dat het er overzichtelijk en aantrekkelijk uit ziet? Dat je er zin in krijgt om het te gaan doen?

Wat je leert

In het eerste deel van de workshop komen de volgende onderdelen aanbod:

  • Belang van overzicht en structuur
  • Op welke manier zet je de informatie in, die je aanbiedt.
  • Breinprincipes: eenduidig, maar niet saai
  • Welke activiteiten/bronnen zijn er?
  • Tips en trucs

Daarna ga je zelf aan de slag met verbeteren van je eigen modules of help je collega’s met het verfraaien van hun modules.

Voor wie

Voor gevorderden. Je bent al aardig thuis in Moodle en wil graag de volgende stap zetten. Je hebt modules waarmee je direct mee aan de slag kunt in de workshop.

Docenten

  • Heleen van Deuzen
  • Erik van ’t Holt.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie