Hoe zet je generatieve artificiële intelligentie (genAI) op een verantwoorde manier in bij het ontwerpen van een goede opdracht en hoe beoordeel je genAI gebruik door deelnemers?
Wat je leert
Toepassing van genAI in het onderwijs neemt een grote vlucht. De verschillen in AI geletterheid zijn groot, zowel bij deelnemers als opleiders en docenten. Er zijn early adopters en late adopters.
Binnen NSPOH zijn kaders gesteld wanneer en hoe deelnemers genAI mogen inzetten voor het maken van opdrachten.
Hoe AI-geletterd ben jij? Pas jij het NSPOH-beleid toe voor genAI-gebruik? Wij richten ons deze bijeenkomst op zowel het ontwerpen van opdrachten door jouzelf als het nakijken van een ingeleverde opdracht van deelnemers.
In deze module geven we interactief onderwijs waarin ruimte is om je kennis op te doen, onderlinge uitwisseling en toepassing op eigen onderwijs.
Leerdoelen
Na afloop van deze module
- Ken je de mogelijkheden en risico’s van genAI en hoe dit te vertalen naar het onderwijs.
- Kun je de NSPOH-kaders voor genAI gebruik vertalen naar het ontwerp van je opdracht.
- Kun je jouw vaardigheden verbeteren in het formuleren van een goede prompt bij het ontwerpen van een opdracht.
- Kun je analyseren of ingeleverde opdrachten van deelnemer adequaat aansluiten bij het gestelde niveau van werken uit het NSPOH-kader.
Voor wie?
Ben jij betrokken bij het ontwerpen en/of beoordelen van opdrachten? Dan is deze DiDO interessant voor jou. Daarnaast gaan we ervanuit dat je enige ervaring hebben met het gebruik van genAI.
Praktische informatie
We vragen je je voor te breiden in MijnNSPOH (opent in nieuw tabblad). Deze scholing is inclusief diner. Heb je nog vragen? Mail ons dan op dido-scholingen@nspoh.nl.
Docenten
De docenten voor deze module worden binnenkort bekendgemaakt.
Rooster
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|---|---|---|---|
21 nov 2025 | 17:00 | 21:00 | Bijeenkomst | Onbekend |