030 810 05 00

Of stuur ons een e-mail

Menu

NSPOH Avondacademie – Planetary Health

Datum: 28 feb '24

In het kort

Maak jij je ook zorgen om de toekomst van onze planeet? En voel je de urgentie als professional om bij te dragen aan een gezonde leefomgeving? Laat je in één avond online bijscholen bij de NSPOH Avondacademie over Planetary Health.

Wat je leert

Als professional in de sociale geneeskunde ben je niet alleen een hoeder van individuele gezondheid, maar ook van de gezondheid van onze planeet. De online avondscholing Planetary Health brengt deze essentiële verbinding tot leven, en biedt handvatten en kennis die nodig zijn om de gezondheid van zowel mensen als de planeet te verbeteren.

Leer hoe klimaatverandering, verlies van biodiversiteit, vervuiling en andere milieufactoren onze gezondheid beïnvloeden. Ontdek hoe je in de spreekkamer en daarbuiten een cruciale rol speelt, door naast de zorg voor individuele patiënten ook actief bij te dragen aan het voorkomen van milieugerelateerde gezondheidsproblemen. Planetary Health experts Ernst Jurgens en Nora van Gaal gaan met elkaar in gesprek over transdisciplinair samenwerken om complexe planetaire gezondheidsuitdagingen aan te pakken. Schrijf je vandaag nog in voor de NSPOH Avondacademie Planetary Health!

Soort scholing

Een rondetafelgesprek tussen Ernst Jurgens, Nora van Gaal en gespreksleider Vera van Rijn. Je wordt actief betrokken bij het onderwijs door middel van een opdracht en je kan vragen stellen via de chat.

Na afloop van deze module

  • kan je toelichten hoe de gezondheid van mensen in verbinding staat met planetaire gezondheid;
  • kan je uitleggen hoe Planetary Health onderdeel uitmaakt van jouw functie en rol als professional;
  • kan je toelichten hoe transdisciplinaire samenwerking -op gebied van Planetary Health- eruit kan zien.

Voor wie

Deze uitvoering van de NSPOH Avondacademie is gericht op alle professionals werkzaam in de publieke- en arbeidsgezondheidszorg. De scholing is geschikt voor artsen, verpleegkundigen en andere professionals werkzaam in de sociale geneeskunde. De diversiteit aan professionals zien wij als meerwaarde zodat we vanuit verschillende disciplines inzicht krijgen in dilemma’s die direct of indirect te maken hebben met Planetary Health, en die veel verder voeren dan de spreekkamer. Je hebt elkaar nodig!

Docenten

  • Ernst Jurgens, bedrijfsarts, medisch bioloog & NVAB bestuurder.
  • Nora van Gaal, AIOS 2e fase M+G, profielarts medische milieukunde en voorzitter werkgroep Planetary Health van de Jonge Arts Maatschappij + Gezondheid.

Toelatingseisen

HBO werk- en denkniveau.

Praktische informatie

  • De scholing vindt plaats via Microsoft Teams. Je ontvangt de Teams-link een week voorafgaand aan het onderwijs.
  • Het onderwijs wordt opgenomen, bij de opname ben jij als deelnemer niet in beeld.
  • We vragen je, gedurende het onderwijs, jouw camera aan te zetten zodat we jou accreditatiepunten kunnen toekennen.
  • De NSPOH Avondacademie is geaccrediteerd avondonderwijs over actuele thema’s binnen de sociale geneeskunde. De scholingen vinden in februari, juni en november plaats.

Aanhoudende lichamelijke klachten (ALK)

Datum: 24 jan '24

In het kort

Arboprofessionals hebben regelmatig moeite om te beoordelen wanneer en in hoeverre werknemers met aanhoudende lichamelijke klachten (ALK) tijdens verzuim weer aan het werk kunnen. Werk jij als bedrijfsarts, verzekeringsarts of arboverpleegkundige en merk jij dat je hier soms ook tegenaan loopt? Wil je leren hoe je deze problematiek het best kunt benaderen? Wil je daarnaast oefenen in het geven van professionele begeleiding en handvatten voor het opstellen van een gerichte beoordeling? Volg dan deze module.

Je kunt deze module volgen als bij- of nascholing. Een incompany uitvoering is ook mogelijk.

Wat je leert

De behandeling, begeleiding en beoordeling van ALK

Voorheen werd de term Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten (SOLK) veel gebruikt, maar deze term is vervangen door ALK. ALK is een breder begrip. Waar bij SOLK er vooral werd gefocust op het somatisch onvoldoende verklaard zijn van de lichamelijke klachten, gaat het bij ALK om klachten in zowel de context van een (adequaat behandelde) ziekte als klachten in de afwezigheid van een bekende ziekte. Bij al deze aanhoudende lichamelijke klachten kunnen zowel biologische, psychologische als sociale factoren een rol spelen. ALK kan gepaard gaan met veel beperkingen en verzuim. Bedrijfsarts Rob Hoedeman heeft in zijn promotieonderzoek becijferd dat 15% van alle werknemers die verzuimen, gebukt gaat onder ernstige langdurige aanhoudende lichamelijke klachten. . Veel arboprofessionals hebben er dan ook mee te maken.

In de literatuur wordt beschreven dat er vaak veel onduidelijkheid ontstaat over de re-integratie naar werk. Dit komt doordat verschillende professionals aangeven moeite te hebben in het geven van gerichte adviezen in het kader van de re-integratie en ze vaak ook onderling niet op een lijn zitten omtrent hun adviezen hierover. Machteloosheid en ergernis worden dan ook gezien als de meest voorkomende reacties bij professionals die te maken krijgen met de re-integratie van zieke werknemers met ALK. Maar is een gevoel van machteloosheid terecht? Of zijn er toch goede mogelijkheden om deze mensen te begeleiden?

Tijdens de module bespreken we behandelings- en begeleidingsmogelijkheden in de bedrijfs- en verzekeringsgeneeskundige praktijk: actief, systematisch of proces- dan wel tijdcontingent. Daarnaast zullen we dieper ingaan op het aanpakken van het beoordelen van de arbeids(on)geschiktheid van werknemers met ALK. Het accent ligt op het eigen maken van praktische handvatten. Vragen die aan bod komen zijn:

  • Wat houden de richtlijnen rondom ALK precies in?
  • Welke vaardigheden zijn nodig in de gespreksvoering met cliënten met ALK?
  • Welke aanpak is mogelijk in het kader van behandelen bij werknemers met ALK?
  • Hoe moet casuïstiek rond arbeidsongeschiktheid worden begeleid en beoordeeld?
  • Hoe maak je de vertaalslag van klacht- en probleemgericht naar functionerings- en oplossingsgericht?
  • Hoe is herstelgedrag te beoordelen?
  • Wat is de rol van somatisatie (attributie naar somatische oorzaken) en hoe ga je om met weerstand?

Het onderwijsprogramma is interactief. We wisselen presentaties af met discussies en casuïstiekbespreking. Daarnaast oefenen we met gesprekstechnieken aan de hand van het SCEGS-model.

Deze module werd voorheen aangeboden onder de titel ‘SOLK en somatoforme stoornissen’.

Na afloop van deze eendaagse module:

  • ben je bekend met de inhoud en achtergrond van richtlijnen rondom ALK.
  • ben je bekend met de achtergrond en terminologie van ALK.
  • ben je bekend met de mogelijke behandelingen en vereiste begeleiding.
  • kun je de situaties herkennen waarin je moet doorverwijzen.
  • weet je hoe je gesprekken voert volgens het SCEGS-model.
  • Ben je in staat op een gerichte wijze de arbeids(on)geschiktheid te beoordelen.

Docenten

Het onderwijs wordt verzorgd door de volgende docenten:

  • Kristel Weerdesteijn, verzekeringsarts en opleider bij UWV. Zij is nauw betrokken bij het gebied van ALK en functioneren rondom werk.
  • Astrid te Koppele, GZ-psycholoog, ‘Working Solutions’.

Voor wie

Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen en arboverpleegkundigen die in hun werk te maken hebben met ALK problematiek.

Toelatingseisen

Universitair of hbo-werk- en -denkniveau.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Effectief doelen bereiken in complexe situaties. Leer werken met krachtenveldanalyse

Datum: 29 sep '23

Leer werken door middel van een krachtenveld analyse en bereik gemakkelijker je doelen. Zet je netwerk strategisch in.

In het kort

Doelen in het sociale domein behaal je zelden zonder afhankelijk te zijn van anderen. Wil je krachtiger en sneller overzicht, inzicht en handelingsmogelijkheden in beeld hebben wie je wanneer en hoe moet inschakelen om jouw doel te bereiken? Maak dan een krachtenveldanalyse! Hoe je dat doet, leer je in deze module.

Wat je leert

Analyseer je krachtenveld en ontwikkel beïnvloedings- en benaderingsstrategieën

Als professional in de publieke en arbeidsgezondheid heb je in projecten vaak een coördinerende en sturende rol. Maar het is niet altijd eenvoudig om iedereen mee te krijgen in het belang van het oplossen van een bepaald gezondheidsprobleem, of het onder de aandacht brengen van een bepaalde product of dienst. Steun en draagvlak creëren gaat nu eenmaal niet vanzelf in het complexe werkveld van de publieke gezondheidszorg. Om deze complexiteit hanteerbaar te maken en sneller en makkelijker je doelen te realiseren is het handig als je werkt en denkt in termen van krachtenvelden.

In deze praktische module leer je denken en kijken in termen van belanghebbenden bij jouw vraagstuk, hun rollen, belangen, maar ook hun mening en houding en de kwaliteit van de werkrelatie die jij met hen hebt. Door je op deze wijze te verplaatsen in sleutelpersonen wordt het makkelijker om inhoud en proces aan elkaar te verbinden. Je leert meervoudig te kijken, waardoor je andere dingen gaat zien en andere oplossingsrichtingen zich openen.

Vervolgens leer je deze analyse vertalen naar de praktijk en ga je met je eigen vraagstuk aan de slag. Je ontwikkelt een strategie om in gesprek te gaan met de belangrijkste actoren in jouw krachtenveld, waardoor je samen een stap dichterbij het realiseren van het doel komt.

Na afloop van deze module

  • heb je inzicht in het hoe, wat en waarom van het maken van een krachtenveld.
  • heb je een methode in handen waarmee je voor elk vraagstuk dat je niet alleen kunt oplossen (elk doel waar je, bij het realiseren ervan afhankelijk bent van meerdere spelers) je krachtenveld in beeld kunt brengen.
  • heb je een overzicht van alle cruciale belanghebbende actoren die een wezenlijke rol kunnen spelen in het krachtenveld van je eigen casus
  • en krijg je inzicht in hun rollen, belangen, hun relatie tot jou en de mate van invloed die zij hebben op het realiseren van jouw doel.
  • heb je je krachtenveld geanalyseerd en een oplossingsrichting bedacht  om een stap dichterbij het realiseren van je doel te komen.
  • heb je een aanpak voor strategische gespreksvoering gekregen en hiermee geoefend.
  • heb je inzicht in je eigen voorkeursstijl om om te gaan met belangentegenstellingen.

Voor wie

Professionals in de publieke gezondheid en arbodienstverlening.

Docent

Drs. Myriam (M.S.) Gijsbers-van Pesch.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module, die eerder onder de titel Krachtenveldanalyse: maak strategisch gebruik van je netwerk werd aangeboden, met een 8,5.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Informatiebijeenkomst opleiding arboverpleegkundige

Datum: 22 sep '23

Uitnodiging

Voor verpleegkundigen met een BIG-registratie en interesse in het werkveld arbeid en gezondheid die interesse hebben voor de opleiding arboverpleegkundige, die in februari 2024 van start gaat.

Overweeg je om je in te schrijven voor deze opleiding? En wil je nog wat extra informatie, bijvoorbeeld over het verkorte traject tot arboverpleegkundige na afronding van je Opleiding praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB)? Meld je dan aan voor de gratis online informatiebijeenkomst. We nemen dan rustig de tijd om antwoord te geven op al jouw vragen.

Praktische informatie

Aanmelden kan via de inschrijfknop rechts. Na aanmelding ontvang je een bevestiging per mail.

Voor wie

Je bent verpleegkundige met aantoonbaar hbo-werk- en denkniveau, een BIG-registratie en interesse in het werkveld arbeid en gezondheid. Je werkt minstens een, maar bij voorkeur twee dagen in taakdelegatie van een bedrijfsarts op een relevante werkplek.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

In het kort

De opleiding arboverpleegkundige leidt verpleegkundigen met BIG-registratie op tot professionals die als arboverpleegkundige willen gaan werken. Als arboverpleegkundige ben je actief op gebied van verzuimbegeleiding, preventie en advisering over verbeteringen in het arbo-, verzuim- en personeelsbeleid. Je voert zelfstandig bedrijfsgeneeskundige taken uit in taakdelegatie van de bedrijfsarts.

De opleiding is ontwikkeld in samenspraak met de Beroepsvereniging van Arboverpleegkundigen (V&VN Arbo). Na succesvolle afronding kun je je registreren in het Kwaliteitsregister voor arboverpleegkundigen en ligt de weg ook open naar registratie in het kwaliteitsregister voor Opleiding praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB).

Leefstijl en werk

Datum: 18 sep '23

In het kort

Een ongezonde leefstijl heeft grote invloed op de ziektelast en de productiviteit van werknemers. In hoeverre besteed jij aandacht aan leefstijl tijdens je spreekuur? Wil je handvatten om vanuit jouw professionele rol gezond gedrag van de werkende en werkgever (op organisatie breed niveau) te stimuleren? Volg dan deze module!

Wat je leert

Draag bij aan gezonde medewerkers en een gezonde werkomgeving

Of je nu bedrijfsarts, praktijk ondersteunend bedrijfsarts of arboverpleegkundige bent, als professional in de arbeidsgezondheidszorg wil je het liefst bijdragen aan gezonde medewerkers en een gezonde werkomgeving voor deze medewerkers. We weten dat de helft van de totale ziektelast door chronische aandoeningen te voorkomen is met een gezonde leefstijl. Maar hoe doe je dat als arboprofessional? Tijdens deze module over leefstijl en werk leer je aan de hand van onder andere het bio-psycho-sociale model de verschillende domeinen integraal te benaderen. Dat is namelijk nodig, wil je invloed kunnen hebben op het proces van menselijk functioneren.

Het bio-psycho-sociaal model wordt als kapstok gebruikt om inzicht te krijgen in de verschillende domeinen (en factoren) die van invloed zijn op iemands leefstijl. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de interactie tussen die domeinen (biologisch, psychologisch en sociaal). Je leert een multifactoriële leefstijl analyse te maken en de uitkomsten te vertalen naar concrete verbeterpunten. Het individu staat centraal in de spreekkamer, maar de (werk)omgeving waarin dit individu zich begeeft is net zo belangrijk. Zo hebben we het ook  over de gezondheid van de aarde, die nauw verbonden is met de gezondheid van de mens. Wat kun jij als professional met dit gegeven in jouw spreekkamer?

’s Middags staat het Leefstijlroer centraal. Het Leefstijlroer is een tool voor in de spreekkamer die handvatten biedt om een gesprek over een gezonde(re) leefstijl te voeren. We gaan heel praktisch aan de slag met het oefenen van het toepassen van deze gesprekstool. Er is voldoende ruimte om casuïstiek te bespreken.

Na afloop van deze module:

  • kun je uitleggen aan de hand van het bio-psycho-sociale model wat het belang is van een integrale aanpak tijdens je spreekuur en hoe je dit kunt inzetten in je rol als bedrijfsarts, praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB) of arbo-verpleegkundige.
  • kun je een multifactoriële leefstijlanalyse maken en de uitkomsten hiervan vertalen naar concrete verbeterpunten ten behoeve van het functioneren in de maatschappij waaronder werk.
  • kun je het Leefstijlroer als ondersteunend model toepassen tijdens gesprekken in je eigen spreekkamer.

Voor wie

De scholing is gericht op bedrijfsartsen, praktijkondersteuners bedrijfsarts (POB) en arboverpleegkundigen. Kijk even goed in de rechter sidebar hiernaast of de scholing automatisch voor jouw expertise is geaccrediteerd. Heb je daar vragen over, stuur ons dan een e-mail.

Werk je als verzekeringsarts met WIA of ziektewetuitkering? Dan kun je ook deelnemen aan deze module.

Toelatingseis

WO of post-hbo niveau.

Docenten

  • Ernst Jurgens, MD, OHP, MSc, bedrijfsarts, medisch bioloog & NVAB bestuurder.
  • Femke van Leeuwen, bedrijfsarts en leefstijlarts.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Hoogbegaafdheid en werk

Datum: 30 aug '23

In het kort

Hoe benut je het potentieel van een hoogbegaafde in zijn werk? Waar lopen hoogbegaafden vast in hun werk en wat kun jij als arboprofessional doen om het te herkennen en er mee om te gaan in de spreekkamer? Je leert er meer over in deze eendaagse module Hoogbegaafdheid en werk.

Wat je leert

Hoogbegaafdheid, een zegen of een vloek?

We zien dat hoogbegaafden zich vaak anders voelen dan “de rest”. Hoogbegaafd zijn gaat dan ook vaker samen met problemen op het werk. Als arboprofessional heb je een andere aanpak nodig voor hoogbegaafden in de spreekkamer. Hoe kan het hoog potentieel van de hoogbegaafde het beste worden benut?

We kijken naar de diagnose en hoe we de aspecten van hoogbegaafdheid kunnen herkennen. Daarnaast is het belangrijk om te letten op de interactie en omgang met hoogbegaafde individuen. Een hoogbegaafde ontwikkelt zich vaak op een andere manier dan anderen. Welk werk is passend? Waar kan je op letten? Ook is het van belang om te bepalen welk type organisatie bij deze persoon past en hoe we iemand naar de juiste hulp kunnen doorverwijzen. Hoe ga je als arboprofessional met dit soort problematiek om zonder het te veel mee naar huis te nemen?

In de module behandelen we verschillende theorieën en werken we met casuïstiek uit de praktijk van de docent en jou als deelnemer.

Na afloop van deze module:

  • kun je hoogbegaafdheid herkennen.
  • heb je inzicht in de dynamiek van interactie en omgang met hoogbegaafde individuen.
  • begrijp je hoe de ontwikkeling van hoogbegaafde personen zich onderscheidt.
  • kun je evalueren wat een passende werkplek is voor een hoogbegaafde.

Voor wie

Bedrijfsartsen, verzekeringsartsen, arbeidsdeskundigen en andere professionals die meer willen weten over hoogbegaafdheid en werk.

Docent

Het onderwijs wordt verzorgd door Barend van Tussenbroek, klinisch psycholoog, psychotherapeut en werkzaam bij PPF Centrum Voor Hoog OntwikkelingsPotentieel.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Chronische ziekten en voeding

Datum: 14 jul '23

In het kort

Ongezonde voeding levert een belangrijke bijdrage aan het ontwikkelen van chronische ziekten. Voeding is echter niet alleen het probleem, maar vaak ook een oplossing. Verdiep je in de kracht van voeding als veroorzaker én als medicijn voor chronische ziekten als diabetes, kanker en obesitas en volg deze module Chronische ziekten en voeding.

Wat je leert

Tijdens deze module neemt docent prof. dr. Hanno Pijl je mee in de laatste medisch-wetenschappelijke studies over de impact van voeding op het beloop van chronische ziekten: de succesverhalen, maar ook de missers. Hij legt uit hoe slechte eetgewoonten bijdragen aan de ontwikkeling van chronische ziekten en ook hoe gezonde voeding het lichamelijk weer helpt te herstellen. Hanno deelt zijn ervaringen uit de spreekkamer en geeft enkele tips and tricks om het gesprek aan te gaan met de patiënt.

Na afloop van deze module kan je

  • beschrijven hoe een ongezond eetpatroon kan bijdragen aan de ontwikkeling van chronische aandoeningen zoals diabetes, obesitas en kanker.
  • uitleggen welke rol voeding kan spelen in het voorkómen en behandelen van chronische aandoeningen.
  • een aantal voedselgerelateerde interventiestrategieën benoemen die succesvol worden ingezet om chronische aandoeningen te behandelen.
  • enkele tips and tricks inzetten om spreekkamergesprekken te voeren over voeding.
  • doorverwijsmogelijkheden benoemen voor chronisch zieke patiënten die voedingsgerelateerde interventies willen inzetten.

Voor wie

Voor alle medische professionals die geïnteresseerd zijn in voeding. In het bijzonder: bedrijfsartsen, huisartsen, arboverpleegkundigen, praktijkondersteuners bedrijfsarts, artsen beleid & advies, jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen.

Toelatingseis

Hbo denk- en werkniveau.

Docent

Het onderwijs wordt verzorgd door prof. dr. Hanno Pijl, Prof. dr. Hanno Pijl is internist-endocrinoloog en hoogleraar diabetologie bij de afdeling Interne Geneeskunde van het LUMC. Hij was van 2008-2016 lid van de commissie Voeding van de Gezondheidsraad en in 2018 grondlegger van het Nederlands Innovatiecentrum voor Leefstijlgeneeskunde (www.lifestyle4health.nl). Hanno Pijl is een bevlogen docent en veelgevraagd spreker op congressen.

Ervaringen

Score in eerdere evaluatie: in 2023 waardeerden deelnemers deze module met een 9,0.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Stoppen met roken: farmacotherapie

Datum: 25 apr '23

In het kort

Stoppen met roken is belangrijk. Maar het is ook heel erg moeilijk. Professionele hulp is altijd nuttig en meestal nodig. Wil jij leren welke farmaceutische hulpmiddelen hiervoor beschikbaar zijn? En wat jouw rol als professional is in het stopproces? Doe dan deze geaccrediteerde module Stoppen met Roken: Farmacotherapie van een 1/2 dag.

Wat je leert

In plenaire sessies en actieve werkvormen doe je kennis en vaardigheden op om patiënten individueel te begeleiden. Dit is gebaseerd op het Momentum stoppen met roken stappenplan. Het uitgangspunt hierbij is de herziene ‘Richtlijn behandeling van tabaksverslaving en stoppen met roken ondersteuning’.

Je maakt kennis met verschillende nicotinevervangers en farmacologische hulpmiddelen. Je koppelt deze kennis direct aan je ervaring in de praktijk.
Tijdens deze actieve ochtend krijg je de kans om de leerstof praktisch toe te passen. Er is voldoende tijd om vragen uit je eigen praktijk onder de loep te nemen. Daardoor wordt je leerervaring verder verhoogd.

Na afloop van deze korte module:

  • Maak je kennis met verschillende hulpmiddelen die rokers kunnen helpen met stoppen.
  • Ken je de contra-indicaties van hulpmiddelen.
  • Kun je rokers begeleiden bij het stoppen met roken door middel van hulpmiddelen.

Deze module geeft punten voor het kwaliteitsregister voor de Stoppen met roken coach bij KABIZ. Reeds ingeschreven Stoppen met roken coaches moeten onderwijs over farmacotherapie volgen om geregistreerd te blijven in het kader van de overgangsregeling voor het nieuwe compententieprofiel.

Docenten

Het onderwijs wordt verzorgd door Simone Königs, Momentum Training & Coaching.

Voor wie

Praktijkondersteuners, (long)verpleegkundigen, doktersassistenten, huisartsen, bedrijfsartsen, longartsen en andere professionals in de zorg die begeleiden bij stoppen met roken.

Toelatingseisen

Hbo-werk- en denkniveau.

Ervaringen

Uitspraak van een eerdere deelnemer: “Mevrouw Königs was een zeer prettige docent. Ik voelde me heel veilig en uitgedaagd, met alle ruimte om alles te vragen. Ik zou een volgende keer heel graag weer les van haar hebben.”

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Keuringsarts Offshore industrie (NOGEPA Element NL)

Datum: 25 jan '23

In het kort

Als keuringsarts draag je mede zorg voor een veilige werkomgeving in de offshore-industrie. Het is dus belangrijk dat je gedegen kennis van zaken hebt. Wil je meer leren over de actuele keuringseisen in de offshore-industrie?  Meld je dan aan voor deze nascholingsmiddag.

Als keuringsarts bij NOGEPA-ElementNL speel je een cruciale rol bij het waarborgen van een veilige werkomgeving. Het is van essentieel belang dat je beschikt over gedegen kennis van de specifieke eisen die het werken in deze sector met zich meebrengt. Wij nodigen je daarom uit om deel te nemen aan deze nascholingsmiddag. Zoals je weet, is het verplicht om gedurende elke (driejaarlijkse) registratieperiode twee van deze nascholingen te volgen om geregistreerd te blijven als NOGEPA-ElementNL keuringsarts.

Wat je leert

Tijdens deze nascholingsmiddag krijg je inzicht in werkzaamheden zoals die plaatsvinden in de offshore-industrie. We zijn te gast bij de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) in Den Helder, de plek waar het Noordzee offshore gas/energienetwerk is aangesloten op het Nederlandse vasteland. Dit programma biedt de mogelijkheid om de keuringseisen in relatie tot werkzaamheden in praktijk te bekijken. Het verschaft keuringsartsen inzicht in de impact van NOGEPA-keuringen op het veilig werken in de offshore-industrie. In kleine groepen maken we een rondgang over de werklocatie(s). We brengen je op de hoogte van de recente ontwikkelingen en wijzigingen in de NOGEPA-keuringsrichtlijnen (Standaard 11). Ook een kennistoets maakt deel uit van het programma.

Voor wie

Deze middag is bedoeld voor NOGEPA-geregistreerde keuringsartsen. Hiermee kun je voldoen aan (een deel van) de geldende bijscholingsvereisten.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Incompany

Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.

Gratis lunchwebinar met generatie-expert Kim Jansen

Datum: 20 dec '22

Nieuwjaarsgeschenk

Speciaal voor deelnemers, alumni, medewerkers en relaties organiseert de NSPOH op 10 januari 2023 een gratis lunchwebinar met generatie-expert Kim Jansen ter ere van het twintig jarig bestaan van de NSPOH. In twintig jaar tijd is er ontzettend veel veranderd op de werkvloer. Van fulltime naar parttime werken, van diversiteit naar inclusiviteit, van een profit en power mentaliteit naar purpose en pleasure. De creatieve, innovatieve en frisse blik van jong zorgt samen met de kennis, kunde en ervaring van de oudere garde dat je bij de tijd kan blijven en je zelf kan blijven vernieuwen. Met haar flair, speelsheid en humor neemt Kim je moeiteloos mee in haar verhaal. Het wordt interactieve sessie waarin ze jullie meeneemt in de wereld van verschillende generaties en de mogelijkheden om elkaar te versterken. Wees erbij.

Inschrijving

Klik op inschrijven om je op te geven voor dit webinar. Ben je al bekend bij ons? Dan kan je inloggen met je bestaande account. Nieuwe deelnemer? Dan kun je een nieuwe account aanmaken (let op dat je het hele inschrijfproces doorloopt). Je ontvangt een bevestigingsmail van je inschrijving.

De zoomlink en toegang tot het webinar vind je in jouw agenda van MijnNSPOH.

Rooster

Datum Starttijd Eindtijd Onderwerp Locatie

Schrijf je in!

Veel plezier met je nieuwjaarsgeschenk!