Wij nodigen je van harte uit om deel te nemen aan deze didactische workshop die NSPOH dit jaar organiseert. In deze workshop leer je op welke verschillende manieren je de hersenen van je deelnemers aan het werk kunt zetten en hen kunt stimuleren in hun ontwikkeling. Je gaat de kennis over deze breinprincipes direct toepassen bij het breinvriendelijk ontwikkelen van een eigen onderwijsactiviteit.
Wist je dat de verwachtingen die jij als docent hebt van de deelnemer, van grote invloed zijn op de prestatie van de deelnemer? Wist je dat dopamine, de stof die we aanmaken bij verliefdheid en verslaving, ook een belangrijke rol speelt bij leren? En wist je dat de hippocampus nieuwe informatie maximaal 6 weken kan bewaren en je het daarna echt vergeten bent?
Deze geheimen van het brein helpen je om slim les te geven. Het breinleren vertaalt kennis over het brein naar praktische onderwijssituaties en helpt zo om het leren van deelnemers te bevorderen. Voor docenten is kennis van het brein in feite onmisbaar. In deze workshop leer je hoe jij als expert op jouw vakgebied kennis het best kunt overbrengen aan de deelnemers. Je leert over de werking van het brein en hoe je verschillende breinprincipes kunt gebruiken in je onderwijs. Aan de hand van voorbeelden en oefeningen leer je deze kennis zelf te gebruiken in de voorbereiding en uitvoering van je onderwijs.
Deze workshop wordt begeleid door:
16 januari 2026
17 juni 2026
De workshop is bedoeld voor docenten en opleiders die lesgeven bij NSPOH en die met een frisse blik naar hun eigen onderwijs willen kijken.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
Het kan zijn dat je een volledige afdeling wilt laten bijscholen. Of je wilt heel specifieke vaardigheden aanleren. In die gevallen biedt incompany onderwijs uitkomst. Lees verder over onze scholing op maat.