Taalbarrières in de zorg kunnen leiden tot grote misverstanden. De inzet van een professionele tolk biedt uitkomst. Waar moet je als zorgverlener op letten in een driehoeksgesprek met cliënt en tolk? In deze eendaagse module leer je wat je wél en niet moet doen aan de hand van theorie en praktische oefeningen.
In deze interactieve module komen belangrijke aspecten van het driehoeksgesprek met een tolk aan bod, zowel praktische zaken als gespreksvaardigheden. De docent illustreert dit met voorbeelden uit haar praktijk.
Praktische onderwerpen zijn bijvoorbeeld:
Elementen van gespreksvaardigheid zijn bijvoorbeeld:
Docent Ismahane Ben Smail heeft 25 jaar ervaring als tolk. Aan de hand van voorbeelden uit haar eigen werkpraktijk laat ze je zien én ervaren wat wel en niet goed werkt in het driehoeksgesprek.
De module is een mix van theorie, ervaringen uit de praktijk én rollenspellen. Hierdoor krijg je niet alleen kennis maar leer je deze ook toepassen.
Zorgverleners die gesprekken voeren met anderstalige cliënten.
Mw. Ismahane Ben Smail, training developer & trainer soft skills bij Verdi B.V. De docent is beëdigd tolk en heeft 25 jaar ervaring.
Datum | Starttijd | Eindtijd | Onderwerp | Locatie |
---|
In januari 2025 kreeg deze module van de deelnemers een 8.5. Deelnemers waardeerden de betrokkenheid van de docent en haar vele verhelderende praktijkvoorbeelden.